Розподіл та оптимізація бюджету кампанії. Сіль І біль
Олександр Сівак підприємець та журналіст, який працює у багатьох сферах, поділився з редакцією секретами оптимізації бюджету в кампанії. за його словами, це неймовірний біль, і вся сіль полягає…
Не поспішатимемо і про все по порядку.
- Куди розподілятиме бюджет. На різних етапах.
- Ефективність та оптимізація витрат.
- Чому скорочення – невід'ємна частина зростання.
Розглянемо на прикладах компаній журналіста Олександра Сівака. І практично побачимо, як те чи інше рішення впливає підсумкову ефективність бізнесу.
Завжди на різне
Першу та головну відповідь про розподіл бюджету в компанії дати ніхто не може. Тому що у кожному підприємництві він свій. Невеликі підприємства більше потребують маркетингу залучення нових каналів збуту.
Отже на ранніх етапах, потрібно розподіляти в маркетинг.
У середніх за обсягом підприємствах, потрібно розподіляти бюджет вже в упор до модернізації виробничих процесів, щоб надалі скоротити витрати та отримати конкурентну перевагу.
Ну а у великих підприємствах потрібно оптимізувати бюджет...
Оптимізувати - не однаково різати
Оптимізація грошових потоків у кампанії, це не просте завдання, яке частково полягає у перерозподілі, а частково в нарощенні, а іноді й у скороченні. Завдання оптимізації, відрізати все неефективне і наростити все найефективніше.
Цей принцип працює і в компанії Олександра Сівака Стратег, і в журналі судноплавство. Але головне, не захопитися оптимізацією, і не зайнятися масовими скороченнями…
Скорочувати чи не скорочувати? ось у чому питання
Одна з найбільших болів будь-якого підприємця, який займається не лише розподілом, а й оптимізацією бюджету полягає в компромісі між звільненням улюбленого співробітника та його низькою ефективністю в поточній обстановці.
І низька ефективність може бути обумовлена не лінню, або відсутністю кваліфікації, а виключно зміною виробничих процесів, при яких співробітник стає неефективним з об'єктивних причин.
Є два шляхи вирішення цієї проблеми:
- Звільнити працівника. Т.к. він неефективний.
- Відправити його на пере/до навчання до потрібної у поточній ситуації кваліфікації.
Інших шляхів, на жаль, не існує. І в цьому полягає сіль і біль всього підприємництва.